söndag 28 oktober 2012

alla tänker, även du

en helg bestående av hockey är inget ovanligt i mitt liv. inget helt vanligt för den delen heller. typ.

jag blir lycklig när jag lär mig något värt. eller inte bara värda saker, även onödighetsvetande. idag lärde jag mig att en fis består av massa bajspartiklar. hur lycklig blev jag? massa. äcklighetsvetande kanske.

men prata mer om jul alla, jag ber er! jag stör mig jättemycket på småsaker. inte så jag blir arg eller nått, mest bara lessirriterad. juleskum i augusti och julmust i oktober. det är saker jag stör mig på. kanske för att jag typ inte gillar något av det. jag gillar ju inte julen så speciellt mycket alls egentligen, så det hade nog inte spelat någon roll när affärerna panikreade ut allt från förra året heller. julen ligger liksom redan på minus. sorry!
midsommar däremot, det ligger alltid på plus. konstigt nog. nu när jag tänker på det så kan jag inte riktigt komma på varför jag gillar midsommar. jag kan heller inte komma på något jag inte gillar med den, den bara är och jag tar emot den med öppna armar varje regniga sommar. men usch va hurvens med jul.

undra om jag kommer bli en sån som far utomlands med min familj i framtiden, eller om jag helt enkelt får bita i det sura äpplet, köpa julmust i oktober, klä en julgran som barrar sönder tredje dagen och somna fettmätt i soffan klockan nio på julafton. saker att fundera på. helt klart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Punkt